Welkom op onze nieuwe website

Sinds vorige week is deze nieuwe website online. De site is verfrist en gebruiksvriendelijker gemaakt. Het klantportaal ‘Mijn Woonplus’ is geheel vernieuwd, zodat onze huurders nog meer woonzaken via het internet kunnen regelen. Verder zijn de kennisbank en de zoekfunctie uitgebreid en verbeterd, zodat bezoekers op de meeste vragen zelf snel de juiste antwoorden vinden.

“De nieuwe site is een belangrijke stap in het verbeteren van onze dienstverlening”, vertelt Casper Kouwenberg, projectleider van Woonplus. “We hebben de site overzichtelijker gemaakt en hij is nu op elk beeldschermformaat goed te gebruiken, op een computerscherm, tablet en mobiele telefoon. Maar de belangrijkste verbetering is achter de schermen gebeurd. Voorheen hadden we diverse losstaande systemen. Nu zijn de website, het huurdersportaal Mijn Woonplus, de kennisbank en het systeem van onze Klantenservice één geheel geworden. We hebben onze werkwijzen hier bij aangepast, zodat de digitale wereld en ons dagelijks werk beter op elkaar aansluiten.”

 

750 vragen

“We hebben veel tijd besteed aan de kennisbank. Deze vormt met ongeveer 750 vragen en antwoorden de basis voor huurdersinformatie op onze website, samen met de goede zoekfunctie. Hiermee kunnen huurders eenvoudig de antwoorden vinden op de vragen die vaak worden gesteld. De kennisbank vormt ook de basis voor de antwoorden die onze collega’s van de Klantenservice geven. Wijzigt informatie, dan hoeven we die slechts op één plek aan te passen. Zo zorgen we voor een eenduidige informatievoorziening.”

 

Mijn Woonplus

Het huurdersportaal ‘Mijn Woonplus’ is een belangrijk onderdeel van de nieuwe website. Casper: “Dit is een beveiligde online omgeving waar je zelf veel woonzaken kunt regelen en je gegevens kunt inzien. Je kunt bijvoorbeeld een reparatie melden, je gegevens inzien en wijzigen, de huur betalen via iDeal, de huur opzeggen en je huurbetalingen en contacten met Woonplus inzien. Je regelt het op het moment dat het je uitkomt. Alle huurders ontvangen tussen nu en half december een brief met een unieke code en een flyer met instructies. Daarmee kunnen zij in vier eenvoudige stappen hun nieuwe ‘Mijn Woonplus account’ activeren.”

 

Verbeteren

“Een website is natuurlijk nooit helemaal af. Er valt altijd wel iets aan te verbeteren. Zo verwijst het onderdeel met ons woningaanbod nog naar een aparte website. We verwachten dit onderdeel de komende maand in de website te kunnen opnemen. Verder willen we de mogelijkheden van de website nog uitbreiden. Natuurlijk zijn we ook benieuwd wat onze huurders van de site en het huurdersportaal vinden. Is alles handig en compleet? Laat het ons weten, bij voorkeur via het contactformulier.”