Ik wil graag dubbelglas in mijn woning, kan dat?
Algemeen
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Om de kwaliteit en veiligheid van onze complexen te waarborgen, voeren wij regelmatig planmatig onderhoud uit. Op deze pagina leest u meer daarover.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Stel uw vragen op info@nieuweenergieschiedam.nl
Het schilderwerk in de woning is voor verantwoordelijkheid van de huurder.
Het schilderwerk aan de buitenzijde van de woning wordt door Woonplus onderhouden. Op het moment dat Woonplus het voornemen heeft om onderhoud aan het schilderwerk te plegen, wordt u hierover schriftelijk geinformeerd.
Dit is afhankelijk van de renovatie én van uw persoonlijke situatie. We maken hier per project van tevoren afspraken over.
Op het moment dat Woonplus het voornemen heeft om onderhoud aan uw woning te plegen, wordt u hierover tijdig schriftelijk geïnformeerd. Vooraf informatie is dan ook niet mogelijk.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Wij doen ons best om te zorgen dat onze werkzaamheden van de beste kwaliteit zijn. Bent u toch niet tevreden over de kwaliteit van het groot onderhoud? Dan kunt u dat melden bij de aannemer die uw project heeft uitgevoerd. Komt u er niet uit?
U kunt uw klacht direct melden. Wij vragen u om uw klacht zo volledig mogelijk te omschrijven, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.
Online: Klik op klacht melden.
Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam
Woonplus voert grootschalige onderhoudsprojecten uit zoals cv-ketelvervanging, schoonmaak mechanische ventilatie, schilderwerk of gevelwerkzaamheden.
Als er werkzaamheden gaan plaatsvinden wordt u hierover minimaal 2 weken voor aanvang schriftelijk geïnformeerd.
Als er tijdens de uitvoering van de werkzaamheden schade is ontstaan dan kunt u de schade direct indienen bij Hemubo: groenoordbewonersteam@hemubo.nl. Komt u er met Hemubo niet uit? Dan zal Woonplus samen met Hemubo beoordelen wat er met de schade gebeurt.
Let wel: Schade aan de inboedel dient altijd eerst te worden ingediend bij uw eigen inboedelverzekering.
Het gevelwerk aan de buitenzijde van de woning wordt door Woonplus onderhouden. Op het moment dat Woonplus het voornemen heeft om onderhoud aan het gevelwerk te plegen, dan wordt u hierover schriftelijk geïnformeerd.
Mochten er klachten zijn over het schilderwerk kunt u hier direct uw klacht melden.
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Dakgoten worden meestal eens in de 2 jaar schoongemaakt. Wilt u weten wanneer u aan de beurt bent?
Dan kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Dat hangt van uw persoonlijke situatie af. Voorafgaand aan groot onderhouds- en verbeterprojecten komen wij bij u langs om uw situatie te bespreken. We bepalen dan samen wat de beste oplossing voor u is.
Ja, u krijgt een vergoeding al naar gelang de ouderdom (tot en met 10 jaar) van de boiler of geiser.
De totale werkzaamheden nemen gemiddeld tien werkdagen in beslag. De bewoners hoeven niet continu thuis te zijn, de aannemer maakt hierover afspraken met de bewoner. Ruim voor aanvang van de werkzaamheden bespreekt de aannemer de individuele planning met de bewoners zodat duidelijk is wanneer er werkzaamheden in de woning plaatsvinden.
Om het ongemak bij de werkzaamheden te verlichten treft de aannemer gedurende de werkzaamheden meerdere voorzieningen. Tijdens de warme opnames bespreekt de leefbaarheidsregisseur van Woonplus dit samen met de aannemer en bekijken we de individuele situatie van elke huurder om een passende oplossing te vinden.
Als Woonplus onderhoud aan het dak wil gaan plegen, ontvangt u hierover van tevoren schriftelijk bericht.
Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden hebben de bewoners, op een aantal momenten na, gewoon beschikking over warm water. De aannemer informeert de bewoners over de momenten wanneer het warme water niet beschikbaar is
Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijft de keuken, op een aantal momenten na, gewoon beschikbaar om te kunnen koken. De aannemer informeert de bewoner over de momenten wanneer de keuken niet gebruikt kan worden.
Tijdens de werkzaamheden zal op een bepaald moment de gasaansluiting worden verwijderd. Bewoners kunnen dan tijdelijk een elektrische kookplaat lenen bij Hemubo. Aanvragen kan direct via bewonerstelefoon Hemubo.
Tijdens de warme opname (huisbezoek) bespreekt de aannemer alle werkzaamheden met de bewoners. Ook worden individuele zaken en aandachtspunten besproken. Aan de hand daarvan ontvangt elke huurder een gedetailleerde planning van zijn of haar woning. Vlak voordat de werkzaamheden starten zal een gedetailleerde planning worden opgehangen in de meterkast.
Onze aannemer werkt heel netjes. Toch kunnen we niet voorkomen dat u hier en daar blijft zien waar gewerkt is. Daarom krijgt u een inrichtingsvergoeding. Hiermee kunt u naar eigen smaak afwerkingen laten verrichten.
Oók ontvangen bewoners een inrichtingsvergoeding van €300, €350 of €400. De hoogte van de inrichtingsvergoeding is afhankelijk van het aantal kamers in de woning, voor herstelkosten, resp. 3, 4 of 5-kamer woning.
Indien gewenst komt een medewerker van Woonplus (soms samen met de aannemer) bij u langs voor een persoonlijk gesprek. In dat gesprek wordt gevraagd naar uw persoonlijke omstandigheden en bespreken wij wat u wel of niet nodig heeft tijdens werkzaamheden.
De aannemer zal er alles aan doen om volgens de afgegeven planning in de nieuwe brochure woningverbetering de werkzaamheden uit te voeren.
Op de laatste dag van de planning wordt de woning door de aannemer opgeleverd en worden er met de bewoner en Woonplus afspraken gemaakt voor het verhelpen van eventuele opleverpunten.
Het in de muren en/of vloeren verwerken van de leidingen is bouwkundig zeer lastig uitvoerbaar, enorm kostbaar en brengt in bewoonde woningen veel overlast en risico’s (schade, geluidsoverlast, vervuiling, etc.) met zich mee.
Om deze redenen is het niet wenselijk om het leidingwerk in de muren en/of vloeren aan te brengen. De bewoner heeft de keuze om de nieuwe leidingen in de kleur wit te laten uitvoeren en door gebruik te maken van de strippenkaart een koof te plaatsen om deze indien gewenst aanvullend af te werken.
De rijks-, provinciale- en de Europese overheid stellen voorwaarden bij het verstrekken van de toegekende subsidies. Deze voorwaarden gaan enerzijds over de werkzaamheden waarvoor de subsidie wordt verstrekt en anderzijds over de periode wanneer de werkzaamheden moeten zijn uitgevoerd.
Het doel van de beschikte subsidies is het verlagen van de CO2 uitstoot. De subsidies worden verstrekt voor het voorbereiden van de woningen op het warmtenet en in een volgende stap aansluiten van de woningen op het warmtenet. Hiermee voldoet Woonplus aan de door de overheden gestelde voorwaarden. Na aansluiting op het warmtenet is de CO2 uitstoot met 50% gereduceerd. De werkzaamheden aan de woningen moeten in 2023 zijn uitgevoerd.
De centrale aan- en afvoerleiding tot aan de afleverset in de woning wordt geïsoleerd. Daardoor wordt het warmteverlies in de flat tussen de woningen onderling beperkt.
Het isoleren van leidingen vanaf de afleverset naar radiatoren in de woning heeft geen meerwaarde omdat het warmteverlies zeer beperkt is en ten goede komt aan de woning.
U heeft van ons een brief ontvangen over wanneer we uw complex aansluiten op stadsverwarming. Heeft u nog een vraag hierover? Dan kunt u contact opnemen met ons Klantcontactcentrum.
Na de werkzaamheden die bij u worden uitgevoerd zal u geen meters op de radiatoren meer krijgen. Wel zal er een meter bij de afleverset in de meterkast geplaatst worden. Deze meet het eigen verbruik en kan op afstand door Ista worden uitgelezen.
Eigenlijk zou u het kunnen vergelijken met uw elektriciteitsmeter, alleen zal er dan in gigajoule worden gemeten.
Heeft u al gecontroleerd of de batterij vervangen moet worden? Er gaat een AAA batterij in de digitale thermostaat. Werkt dit niet? Dan kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum.