Glasschade

Glasschade kan voorkomen en het is belangrijk om dit snel te laten repareren. Als huurder bent u verzekerd voor glasschade. Hier onder leest u er meer over.

Veel gevraagd over Glasschade

Er is een ruit gebroken en of gescheurd. Wat moet ik doen?

Algemeen

Bent u via Woonplus verzekerd voor glasbreuk en beschadigd glas?

Meld deze dan door één van de onderstaande mogelijkheden te gebruiken:

    o     Online: via de website van Meldcentrale Midglas
                             mart.midglas.nl

    o     Telefonisch: met Midglas (Clarixy)
                            0800 0 207 207

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Is de ruit gebroken en/of gescheurd door eigen toedoen? U kan dan geen gebruik maken van de verzekering en moet zelf de ruit zelf laten herstellen door een glashandel naar keuze.

Ben ik verplicht om een glasverzekering af te sluiten?

Algemeen

Ja, deze wordt afgesloten bij het tekenen van het huurcontract. U betaalt hiervoor een klein bedrag per maand wat in de huurspecificatie is verwerkt. 

Kan ik mijn glasverzekering opzeggen?

Algemeen

Nee, u bent verplicht verzekerd voor glasschade.

Kan ik een glasverzekering bij jullie afsluiten?

Algemeen

Ja, hier wordt bij het tekenen van de huurcontract (verplicht) voor getekend.

Wat betaal ik voor een glasverzekering?

Algemeen

Het precieze bedrag kunt u vinden in uw Woonplus account onder "Contracten" en "Huurspecificatie".

U kunt het ook zien in de huursamenstelling van uw woning. Wilt u deze aanvragen? Dat kan via

Huursamenstelling


Het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Neem dan alstublieft contact op met ons klantcontactcentrum. Onze medewerkers helpen u graag. Klik hier voor de actuele contactgegevens.