Deuren & sloten

Deuren en sloten zijn essentieel voor de veiligheid en het comfort van uw woning. Soms kunnen ze echter problemen veroorzaken, zoals moeilijkheden bij het openen of sluiten, of defecte sloten. Hier onder leest u alles over deuren en sloten.

Veel gevraagd over Deuren & sloten

Ik heb een nieuwe/ extra sleutel/ tag nodig . Wat moet ik doen om deze te krijgen?

Algemeen

Voor een normale sleutel kunt zelf contact opnemen met een willekeurige slotenmaker. Dit is voor uw eigen rekening. Dit geldt dus ook bij verlies van een sleutel (Dit geldt voor zowel de voordeur, schuurdeur als ook de brievenbus). 

Heeft u een extra certificaat sleutel of een TAG nodig? Deze kunt u aanvragen bij Woonplus.

Kosten voor een TAG zijn 20 euro. U kunt maximaal 3 extra tags aanvragen.

De kosten voor een certificaatsleutel zijn 30 euro. Deze zullen achteraf worden doorbelast. 

- Een nieuwe TAG of garagepas aanvragen kan via dit formulier

- Een certificaatsleutel aanvragen kan middels een reparatieverzoek 

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Ik wil graag een nieuw slot en/ of een extra slot. Wat moet ik doen?

Algemeen

Sloten worden alleen vervangen als er een technisch mankement is. Pensloten, kindersloten en extra sloten vallen niet onder onderhoud van Woonplus. Anti-inbraakstrippen worden gezien als een extra beveiligign/slot en worden ook niet door Woonplus geplaatst. U mag wel zelf (kinder)sloten plaatsen zonder toestemming van Woonplus.

Er is een storing aan de elektrische toegangsdeur van mijn woongebouw. Waar meld ik dit?

Algemeen

Dit kunt u op twee manieren aan ons melden:

Online: klik op reparatieverzoek om de storing te melden

U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Mijn afstandsbediening / tag van de toegangsdeur van mijn woongebouw/garage werkt niet meer. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Algemeen

Controleer, wanneer u een afstandsbediening heeft, de batterijen en indien nodig vervang deze. Mocht dit niet werken kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus. 

Heeft u een tag of garagepas die niet meer werkt?

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Mijn slot functioneert niet meer goed. Waar meld ik dit?

Algemeen

Alleen als u een serviceabonnement bij Woonplus heeft kunt u dit melden bij het Klantcontactcentrum van Woonplus: 

Online: klik op reparatieverzoek van Woonplus

U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Als u geen serviceabonnement heeft, dan moet u het slot zelf (laten) repareren. Hiervoor kunt u iedere willekeurige slotenmaker inschakelen.

Mijn sleutel is afgebroken in mijn slot. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt een reparatieverzoek melden.

Ik wil mijn sloten laten veranderen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt zelf contact opnemen met een willekeurige slotenmaker. Dit is voor uw eigen rekening.

De sloten van het portiek kunt u niet laten veranderen omdat meerdere bewoners hier gebruik van maken. 

De naam of namen op mijn naamplaatje zijn gewijzigd. Hoe vraag ik een nieuw naamplaatje aan?

Algemeen

Een nieuw naamplaatje aanvragen kan alleen als u een serviceabonnement heeft.

U kunt dit zelf doen door een reparatieverzoek in te dienen via de website of via uw Woonplus account.

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Ik wil graag een extra pas van mijn parkeerplek/garage. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Dit is niet mogelijk. Er wordt per plek 1 uitgifte gedaan.

Bent u uw garagepas verloren? Dan kunt u hier een nieuwe aanvragen.

Na het doorgeven van uw verloren garagepas blokkeren wij uw oude pas.

Wat betaal ik voor het plaatsen van een nieuw naamplaatje?

Algemeen

Een nieuw naamplaatje aanvragen kan alleen als u een serviceabonnement heeft.

U kunt dit zelf doen door een reparatieverzoek in te dienen via de website of via uw Woonplus account.

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Kan ik een sleutel bijbestellen voor een parkeerbeugel?

Algemeen

Slotenmaker Engering kan eventueel een sleutel namaken of een nieuwe cilinder plaatsen. 

Kosten zijn uiteraard voor u zelf.


Het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Neem dan alstublieft contact op met ons klantcontactcentrum. Onze medewerkers helpen u graag. Klik hier voor de actuele contactgegevens.