Woonomgeving

Een goede woonomgeving is belangrijk voor iedereen. Bij Woonplus zorgen we graag voor veilige, schone en prettige woningen. Hier onder leest de meest gestelde vragen.

Veel gevraagd over Woonomgeving

Wat moet ik doen met spullen/afval in een gemeenschappelijke ruimte?

Algemeen

Dit kunt u direct melden. Klik op Overlast melden

U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Er ligt afval/bouwmateriaal op de stoep voor mijn huis. Wat kan ik daar tegen doen?

Algemeen

Is het in de straat dan kunt u de gemeente bellen op 14010.

Is het pal voor uw voordeur of in de gemeenschappelijke ruimte van uw complex?

Dan kunt u dit melden bij Woonplus via: Overlast melden 

Kunnen er camera's geplaatst worden in een gemeenschappelijke ruimte / bergingsruimte?

Algemeen

Hiervoor dient u altijd schriftelijk een verzoek in te dienen. Daarna zal er gekeken worden of de mogelijkheid er is. 

Waar kan ik terecht met mijn grofvuil?

Algemeen

U kunt al uw grofvuil inleveren bij de milieustraat van Irado. Voor inwoners van Schiedam zijn hier geen kosten aan verbonden. U dient wel een geldig identiteitsbewijs te tonen (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) om aan te tonen dat u inwoner bent van Schiedam.

U kunt ook online een afspraak maken om uw grofvuil te laten ophalen door Irado. Houd rekening met een wachttijd van minimaal 2 weken. 

Wat gebeurt er met verkeerd gestalde fietsen/ scooters?

Algemeen

Fietsen en scooters worden eerst gelabeld en na een week als ze nog steeds in de gemeenschappelijke ruimte staan, naar buiten verplaatst.

Kunnen er op mijn flatgebouw aanduidingsborden geplaatst worden?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Zijn er camerabeelden op te vragen van de gemeenschappelijke ruimte?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Ik wil graag dat de portieken maandelijks worden schoongemaakt. Kan dit geregeld worden?

Algemeen

Ja, dat kan. Aan het schoonmaken van algemene ruimten als portieken zijn wel kosten verbonden. Wij moeten dan een schoonmaakbedrijf gaan inhuren. Wij kunnen dit alleen doen als minimaal 70% van alle bewoners van uw complex hiermee akkoord gaan. Want deze kosten worden net als alle andere servicekosten evenredig verdeeld over alle huurders. Denkt u dat er voldoende animo is voor het inschakelen van een schoonmaakbedrijf? Meld dit dan s.v.p. bij ons Klantcontactcentrum. Wij kunnen dan een enquête houden onder alle huurders.

Mag er gerookt worden in de algemene ruimte van een complex?

Algemeen

Nee, roken in de algemene ruimte van een complex is niet toegestaan. 

Ik ga verbouwen en ik heb veel grofvuil en ik wil een container via woonplus huren. Kan dat?

Algemeen

Nee, u kunt geen container huren via Woonplus. U kunt uw grofvuil inleveren bij de milieustraat van Irado. Ook kunt u uw grofvuil door Irado laten ophalen. U kunt daarvoor een afspraak maken via de website van Irado. U leest daar ook alles over hun aanbiedregels.

Waar kan ik een melding maken van vuil op straat?

Algemeen

U kunt dit melden bij de Gemeente Schiedam op telefoonnummer 14010. 

Bij ons in de straat liggen stoeptegels los. Moet ik dit bij jullie melden?

Algemeen

Nee, dit kunt u melden bij de gemeente Schiedam: Klik op melding doen.

U kunt ook de "Beter Buiten App" op uw Smartphone of Iphone downloaden om uw melding te doen. Klik hier op Melding App om deze te downloaden.

Betreft het de eerste 2 meter vanuit de gevel dan is het wel voor Woonplus.

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Mag ik op mijn balkon barbecueën?

Algemeen

Nee, dat mag niet wegens brandgevaar. 

Heeft u een electrische barbecue? Dan is het wel toegestaan. 

Wat doet het Wijk Ondersteunings Team (WOT)?

Algemeen

Je vindt alle info over het WOT hier

Er is graffiti bij ons op de muur gespoten. Kan Woonplus hier iets aan doen?

Algemeen

Ja, graffiti kunt u op twee manieren melden:

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Online: Overlast melden

Door de erfafscheiding van mijn buren heb ik geen toegang meer tot de brandgang. Mag dit?

Algemeen

Nee, dit is niet toegestaan. 

U kunt dit melden:

Online: klik op Overlast melden van Woonplus

U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Er ligt vuilnis of rommel buiten het complex, waar meld ik dat?

Algemeen

Dit kunt u melden in de BuitenBeter app.

In een paar simpele  stappen geef je direct alle benodigde informatie over de melding door aan de gemeente.


Het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Neem dan alstublieft contact op met ons klantcontactcentrum. Onze medewerkers helpen u graag. Klik hier voor de actuele contactgegevens.