Reparatie en onderhoud

Veel gevraagd over Reparatie en onderhoud

Ik heb een klacht over een reparatie die niet goed is uitgevoerd. Waar meld ik dat?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Bij het uitvoeren van onderhoud hebben jullie schade aan mijn woning of spullen veroorzaakt. Hoe kan ik deze schade verhalen?

Is er tijdens werkzaamheden schade veroorzaakt door een van onze vakmannen of een door Woonplus ingeschakeld bedrijf? Dan verzoeken wij u binnen 24 uur contact met ons op te nemen.
Maakt u zo mogelijk foto's, geef een omschrijving van de schade en waaraan en maak een schatting van het schadebedrag. Nadat u de schade bij ons heeft aangemeld nemen contact met u op.

Het melden van schade kan op verschillende manieren:


Online: via het contactformulier van Woonplus.

Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam

Ik heb overlast van de aannemer. Wat kan ik doen?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus


Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100.

Hoeveel kg kan mijn gipsmuur dragen?

Gaat u zware voorwerpen ophangen aan een gipsplaten wand? Breng dan vooraf (bij het plaatsen van de wand) al verstevigingen aan in de muur. Voorwerpen tot zo'n tien kilogram kunt u aan een gipsplaten plafond/muur bevestigen met speciale plafondpluggen. Deze worden ookwel tuimelpluggen genoemd.

Onder ons staat een woning leeg en het raam staat nog open. Wat nu?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.

Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Hoe staat het daarmee?

Neem contact op met de klantenservice voor meer informatie. Dit kan op twee manieren:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

De rookgasafvoer (rga) is verstopt wat moet ik doen?

U mag zelf contact opnemen met de firma TOS. Telefoonnummer : 010-4383599.

Mijn hoofdkraan lekt wat moet ik doen?

U mag direct contact opnemen met installateur  Evides 0900-0787.

Ik heb in mijn leiding geboord. Wat moet ik doen?

U moet de leiding zo snel mogelijk door een erkende installateur laten repareren. Dit is voor uw eigen rekening.

Ik wil graag contact met de aannemer wat moet ik doen?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus


Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100.

De gasslang van mijn gasfornuis lekt of zit los. Kan woonplus dit voor mij repareren?

Een gasslang moet u zelf laten repareren of vervangen.

Ik wil graag elektrisch gaan koken. Wat nu?

Woonplus heeft van u een foto nodig van de meterkast om te zien wat nodig is om elektrisch te kunnen koken in uw woning. Neem contact op met de klantenservice van Woonplus.

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Er is stankoverlast in de algemene ruimte. Wat nu te doen?

U kunt dit melden:


Online: klik op overlast melden van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Er is een verzakking in mijn tuin, wat moet ik doen?

De eerste 2 meter vanuit de gevel is voor Woonplus. Ook als het gaat om een hemelwaterafvoer betreft die de verzakking veroorzaakt. Betreft het de gehele tuin dan dient u zelf uw tuin op te hogen. U kunt hiervoor zand aanvragen bij Woonplus, maximaal 3 kuub per jaar.

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Hoe vraag ik een verhoogd toilet aan?

Een verhoogd toilet kost €190,00 inclusief btw. 

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus:


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

De aannemer heeft nog geen contact met mij opgenomen voor het maken van de afspraak wat nu?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Ik heb een vraag over een scootmobielaansluiting wat moet ik doen?

Neem contact op met de ROG 010 870 1111
Maandag t/m vrijdag 08.30 - 14.00 uur

Ik heb een vraag over een scootmobielplek wat nu?

Neem contact op met de ROG 010 870 1111
Maandag t/m vrijdag 08.30 - 14.00 uur

Ik wil graag een thermostaatkraan. Kan ik die aanvragen?

Ja dat kan. Een thermostaatkraan kan geplaatst worden op eigen kosten. De kraan kost  €151,25  inclusief btw. 

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

De sleutels zijn in de liftschacht gevallen. Wat moet ik doen?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.

Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Ik wil mijn tuin ophogen, kan ik via Woonplus zand bestellen?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Ik heb een extra sleutel/ tag nodig wat moet ik doen?

Voor een normale sleutel kunt zelf contact opnemen met een willekeurige slotenmaker. Dit is voor uw eigen rekening.

Heeft u een certificaat sleutel of een tag dan dient u contact op te nemen met Woonplus, de kosten blijven voor u zelf en bedragen 20 euro maar de sleutel/tag moet bij Woonplus besteld worden.

Ik ben een nieuwe huurder en heb een klacht over de staat van de woning. Wat kan ik doen?

U heeft met de woonmakelaar door de woning gelopen en akkoord gegeven op de opleverstaat voor de staat van de woning. Tot onze spijt heeft u toch een klacht over de staat ervan. U kunt uw klacht op verschillende manieren bij ons indienen:

Online:

klacht melden

Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam

Door de ventilatie komt de barbecue-lucht van de buren in mijn woning. Wat kan Woonplus hier aan doen?

Hier kunnen wij helaas niks aan doen. Als de wind net op het ventilatiesysteem staat zal de geur binnen komen.

Misschien kunt u uw buren vragen op een andere plek te gaan barbecueën.

Ik heb last van rioolvliegjes naar aanleiding van een rioollekkage, doen jullie hier wat aan?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Wat moet u doen na een inbraak?

Wanneer er is ingebroken, dan is dit best behoorlijke schrikken. Wat zijn de belangrijkste dingen die u moet doen na een inbraak?

Doe zo snel mogelijk aangifte. De politie heeft een speciaal telefoonnummer: 0900-8844. Mocht het ernstig zijn en heeft u inbrekers op heterdaad betrapt of er zijn gewonden gevallen, bel dan altijd met 112. Voor het geval dat de politie langskomt, is het nodig om de ruimte waar is ingebroken verder niet te betreden en niets aan te raken of te verplaatsen. Dit is de beste manier om sporen veilig te stellen, zoals vingerafdrukken.

Neem contact op met de klantenservice van Woonplus om de inbraakschade te herstellen.

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100 

Woonplus heeft binnen 2 weken een Proces-Verbaal van u nodig om de kosten te dekken. Is er geen Proces-Verbaal dan zullen de kosten aan u doorberekend worden.

Mijn elektrische boiler werkt niet meer hoe komt dit?

Er zijn diverse oorzaken mogelijk als je elektrische boiler niet meer werkt.

De stop in je meterkast is doorgeslagen. Let op: in sommige gevallen heeft een boiler een eigen groep in de meterkast.


De waterleiding is lek. Met name in de winter komt dit vaak voor, in verband met bevriezing van de leidingen. Als er onvoldoende water in het vat zit, zal het verwarmingselement niet aan gaan.


Krijg je voldoende water, maar is de temperatuur lauw? Dan kan kalkaanslag op het verwarmingselement de oorzaak zijn. Met name in gebieden met ‘hard water’ komt dit regelmatig voor.

Hoe maak ik een ventilatierooster schoon?

Er zijn veel verschillende soorten ventilatoren en luchtroosters. Voor alle soorten geldt, dat ze alleen goed werken als ze schoon
zijn. Schroef of klik voor grondige reiniging de roosters en/of ventilatoren van de muur. Laat ze in een sopje weken en maak ze vervolgens met een vochtige doek helemaal schoon. Vaak zit er in een rooster een filter, laat ook deze weken in een sopje zodat alle vuilresten verdwijnen.


Let op: Heeft u een mechanische ventilatie, haal het filter er dan voorzichtig uit, anders kunnen de instellingen van het apparaat wijzigen. Ventilatieschuiven in het  raam kunt u schoonmaken met de stofzuiger.

Ik heb geen internet-/telefoonaansluiting in mijn woning, wie legt dit aan?

Woonplus verhuurt woningen zonder een internet-/telefoonaansluiting. Mocht u dit willen dan kunt u terecht voor een telefoonaansluiting bij KPN. Een internetprovider is volledig naar eigen keuze.

Ik wil graag dat mijn gasaansluiting weer aangesloten wordt.

Woonplus gaat de komende 10 jaar van het gas af. Mocht u dit toch aangesloten willen hebben dan betaalt u de kosten zelf.

Mijn keuken, douche en/of toilet word gerenoveerd. Moet ik in de woning blijven?

Ja, een renovatie duurt een aantal dagen. De aannemer bespreekt met u wat de opties zijn om optimaal van uw woning gebruik te blijven maken.

De druk van mijn cv ketel is te hoog, wat nu?

De druk van de ketel wordt aangegeven tussen de 0 en 4 bar. Tussen de 1-2 bar is goed of groen, wanneer de druk boven de 2 bar komt is dit te hoog. U kunt dan de ketel iets laten leeglopen, dit kunt u ook doen door uit een van uw radiatoren wat water te laten lopen. Het drukvat is beveiligd tot 3 bar en boven de 3 bar is de kans op lekkages door een te hoge druk heel erg groot. 

Ik heb helemaal geen water in de woning, wat nu?

Wanneer u geen water heeft in de woning dient u contact op te nemen met Evides  0900 0787.

Ik ga verbouwen en ik heb veel grofvuil en ik wil een container via woonplus huren.

Al uw grofvuil kunt u inleveren bij de milieustraat van Irado. Hier zijn geen kosten aan verbonden. U dient wel een geldig identiteitsbewijs te tonen (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) om aan te tonen dat u inwoner bent van Schiedam.

Ook kunt u online een afspraak maken om uw grofvuil op te laten halen, hiervoor geldt een wachttijd van twee weken. Op de website van Irado vindt u de aanbiedregels voor grofvuil.

Wie vuil naast de container zet, kan van de gemeente een boete krijgen.

Binnen hoeveel dagen wordt de verhuiskostenvergoeding uitbetaald?

Woonplus betaalt de verhuiskostenvergoeding in twee termijnen. De eerste termijn bedraagt 60%. Deze krijgt u uitbetaald bij opzegging van de huurovereenkomst. De tweede termijn bedraagt 40%. Deze krijgt u binnen twee weken na inlevering van de sleutels uitbetaald.

Alle uitbetalingen verlopen via een bankoverboeking. Woonplus betaalt niet contant uit. Een eventuele betalingsachterstand wordt verrekend met de verhuiskostenvergoeding.

Waar kan ik mijn gemaakte foto's naartoe sturen?

Foto's van schade aan uw woning kunt u mailen naar woonplus@woonplus.nl

U kunt de foto's ook insturen via het contactformulier op de website of via het contactformulier in uw eigen Woonplus omgeving. 

Mag ik zelf zonder toestemming zonwering plaatsen?

Nee, u dient hiervoor een ZAV formulier in te vullen ter beoordeling. Via Zelf Aangebrachte Veranderingen kan er een aanvraag ingediend worden.

Plaatsen jullie ook kindersloten?

Nee deze worden niet door Woonplus geplaatst.

Waar moet mijn zonwering aan voldoen?

Voordat u zonwering plaatst, moet u hiervoor toestemming vragen van Woonplus. Deze toestemming kunt u aanvragen via kan er een aanvraag gedaan worden. Indien u toestemming krijgt van de opzichter, moet de zonwering aan de volgende kwaliteitseisen voldoen:

Bouwkundige aspecten:
1. voor het aanbrengen van zonwering aan de openbare weg moet u een vergunning aanvragen bij het college van Burgemeesters en Wethouders van Schiedam
2. De bevestiging moet constructief verantwoord zijn.
3. De vrije doorloophoogte moet 2.20 meter bedragen.
om eenheid in het complex te bewaken moet de kleur gebruikt worden die in het complex het meeste gebruikt wordt.
5. Als blijkt dat bij controle de zonwering niet goed is bevestigd zal Woonplus Schiedam eisen dat A: de zonwering op de juiste wijze wordt gemonteerd; B: de zonwering wordt verwijderd.

Onderhoudstechnische aspecten:
6. Woonplus voert geen onderhoud uit aan de zonwering.
7. U moet zelf zorgdragen voor tijdelijke verwijdering als Woonplus Schiedam werkzaamheden moet uitvoeren op of bij de plek waar de zonwering geplaatst is.

verhuurtechnische aspecten:
8. bij het einde van de huurovereenkomst moet de zonwering verwijderd worden. Eventuele ontstane schade aan de gevel moet worden hersteld op kosten van de huurder.
9. de nieuwe huurder mag de zonwering overnemen onder dezelfde voorwaarden.
10. de huurder kan geen aanspraak maken op een financiële vergoeding bij het einde van de huur.

Ik word gestalkt door mijn ex-partner en wil graag de sloten van mijn woning veranderd hebben, is dit mogelijk?

Dit is mogelijk, echter wel op eigen kosten. De sloten van het portiek kan Woonplus helaas niet wijzigen omdat iedereen in uw complex hier gebruik van maakt. U kunt indien nodig altijd contact opnemen met de politie,  zij kunnen helpen bij het zoeken van een geschikte oplossing.

Slot van de algemene deur is vervangen maar nu past mijn sleutel niet meer, wat nu?

Dit heeft ermee te maken dat het slot nog nieuw is. het kan zijn dat er wat hapertjes aan de sleutel zitten waardoor hij nu niet meer lijkt te passen. Als u de sleutel een aantal keer heen en weer haalt, is dit probleem bijna altijd weer opgelost. Om dit wat soepeler te laten gaan kunt u de sleutel inspuiten met wd40 of een stukje groene zeep langs de sleutel halen.

Is het als huurder toegestaan om huisdieren als kippen, honden of schapen in de tuin te houden?

.