Automatische incasso

Veel gevraagd over Automatische incasso

Hoe kan ik automatisch incasso aanvragen?

Algemeen

Een automatische incasso is de gemakkelijkste en goedkoopste manier om te betalen. U geeft ons toestemming het huurbedrag elke maand van uw rekening af te schrijven. U hoeft er zelf niet meer elke maand aan te denken. Ook bent u er zeker van dat de huur op tijd bij ons binnen is. Ook wijzigingen in de huur passen wij automatisch aan. Dat betekent dat wij altijd het juiste bedrag van uw rekening afschrijven. Het is belangrijk dat er voldoende saldo op uw rekening staat. Stuur altijd een kopie van uw bankpas mee wanneer u automatische incasso aanvraagt. 

Wilt u een automatische incasso? Klik hier:  automatische incasso aanvragen

U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Hoe kan ik mijn automatische incasso intrekken?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Online:  Download u hier het formulier Intrekken-machtiging-Incasso en stuur deze op naar Woonplus.

Ik betaal mijn huur via automatische incasso maar de betaling is gestorneerd, wat kan ik doen?

Algemeen

Log in op het klantportaal en betaal het openstaande bedrag alsnog met IDEAL. Klik op  hier Mijn Woonplus en ga naar het Nota overzicht.

U kunt het bedrag ook zelf overmaken per bank o.v.v. uw huurdersnummer en de maand waarop de betaling betrekking heeft. IBAN: NL96 RABO 0316 258 873

Ik ben het niet eens met het bedrag dat jullie van mijn rekening hebben afgeschreven. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Wanneer wordt de huur van mijn rekening afgeschreven?

Algemeen

De huur wordt van uw rekening afgeschreven op de laatste werkdag van de maand. Voorbeeld: voor de maand januari wordt op 31 december de huur van januari afgeschreven.