Woonomgeving

Veel gevraagd over Woonomgeving

Ik heb een ruimte/ woning onderverhuurd. Dit valt onder Woonfraude. Wanneer kan ik er weer in?

Wanneer u Woonfraude pleegt betekend dat u deel neemt aan een vorm van onrechtmatige bewoning:

  • het doorverhuren van een huurwoning aan een ander
  • het verhuren van een kamer van de huurwoning zonder toestemming van Woonplus
  • het gebruiken van een huurwoning als opslagplaats of bedrijfsruimte
  • het niet permanent bewonen van een huurwoning door de huurder
  • het kraken van een huurwoning
  • het gebruiken van een woning voor hennepteelt of prostitutie

Voor de stand van zaken kunt u contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

Ik heb een klacht over de woonomgeving. Wat kan ik doen?

Woonplus werkt aan uw Woonwens. Daarvoor spannen we ons dagelijks in. Goede service en dienstverlening staan bij ons hoog in het vaandel. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat of dat u niet tevreden bent. Laat het ons weten. We zullen er alles aan doen om samen met u tot een bevredigende oplossing te komen.

U kunt bij ons terecht met al uw klachten over onze dienstverlening of ons beleid. Een klacht is een probleem dat u ervaart met betrekking tot een eerder gemelde vraag of verzoek. Wij vragen u om uw klacht zo volledig mogelijk te omschrijven, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

U kunt uw klacht op twee manieren melden:

Online: Klik op

klacht melden

Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam

Binnen 10 werkdagen ontvangt u reactie van de betrokken afdeling. Komt u er samen niet uit, dan kunt u bezwaar maken.

Bij ons in de straat liggen stoeptegels los. Moet ik dit bij jullie melden?

Nee, dit kunt u melden bij de gemeente Schiedam: Klik op melding doen.

U kunt ook de "Beter Buiten App" op uw Smartphone of Iphone downloaden om uw melding te doen. Klik hier op Melding App om deze te downloaden.

Betreft het de eerste 2 meter vanuit de gevel dan is het voor Woonplus.U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Er is graffiti bij ons op de muur gespoten. Kan Woonplus hier iets aan doen?

Ja, graffiti kunt u op twee manieren melden:

Online: klik op

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 en 11.00 uur (010) 20 45 100 

Mag ik een schotelantenne plaatsen?

Ja, u mag onder bepaalde voorwaarden een schotelantenne plaatsen:

  • nooit aan de gevel, op het dak of aan het balkon bevestigen.
  • De enige manier is op een statief op uw balkon of in uw tuin.

In de folder "Zelf uw woning aanpassen" kunt lezen welke aanpassingen wel en niet zijn toegestaan. Klik op om de folder te bekijken. 

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Neemt u dan contact op met onze afdeling Klantenservice:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

Wie onderhoudt het gemeenschappelijk groen en de tuinen om mijn woning of flat?

Er zijn twee soorten gemeenschappelijke tuinen en groen:

- gemeenschappelijke tuinen waarvoor de huurders betalen voor tuinonderhoud (zie overzicht huurcomponenten)

- gemeenschappelijke tuinen met een openbaar karakter waarvoor huurders niet betalen, maar die wel door Woonplus worden onderhouden. Het openbare karakter van de tuin wil zeggen dat iedereen gebruik kan maken van de tuin (niet alleen huurders). Woonplus onderhoudt dit gemeenschappelijk groen.

Voor het melden van ongeregeldheden met betrekking tot tuinen en groen klik op: overlast melden

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.