Sleutels en sloten

Veel gevraagd over Sleutels en sloten

Ik ben een sleutel kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?

U kunt zelf contact opnemen met een willekeurige slotenmaker. Dit is voor uw eigen rekening. Heeft u een certificaat sleutel of een tag dan dient u contact op te nemen met Woonplus, de kosten blijven voor u zelf en bedragen 20 euro maar de sleutel/tag moet bij Woonplus besteld worden.

Online:  via

Telefonisch: tussen 8.00 - 11.00 uur (010) - 2045100

Ik wil mijn sloten laten veranderen. Hoe regel ik dat?

U kunt zelf contact opnemen met een willekeurige slotenmaker. Dit is voor uw eigen rekening.

Mijn sleutel is afgebroken in mijn slot. Wat moet ik doen?

Als u een serviceabonnement heeft dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantenservice:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

Als u geen serviceabonnement heeft, kunt u contact opnemen met een willekeurige slotenmaker. De kosten zijn voor uw eigen rekening.

Ik heb mezelf buitengesloten. Wat moet ik doen?

U kunt zelf contact opnemen met een willekeurige slotenmaker. Dit is voor uw eigen rekening.

Ik heb mezelf buitengesloten. Welke kosten brengen jullie in rekening voor het openen van mijn deur?

Woonplus komt uw deur niet openen. U kunt zelf contact opnemen met een willekeurige slotenmaker. Dit is voor uw eigen rekening.

Ik wil graag extra sleutels van mijn woning. Hoe regel ik dat?

Als u een extra sleutel van uw woning wilt, kunt u deze laten bijmaken bij een willekeurige slotenmaker. De kosten zijn voor eigen rekening.

Betreft het een certificaatsleutel belt KCC Engering om door te geven dat bewoner een sleutel komt laten bijmaken (geen bon benodigd).

Betreft het een certificaatsleutel van een VVE complex maak dan een bon aan voor de VVE. 

Er is een storing aan de electrische toegangsdeur van mijn woongebouw. Waar meld ik dit?

Dit kunt u op twee manieren aan ons melden:

Online: klik op om de storing te melden

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 en 11.00 uur (010) 20 45 100.

Mijn afstandsbediening / tag van de toegangsdeur van mijn woongebouw/garage werkt niet meer. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Controleer wanneer u een afstandsbediening heeft de batterijen en indien nodig vervang deze. Mocht dit niet werken kunt u contact opnemen met de klantenservice van Woonplus. 

Heeft u een tag die niet meer werkt? Neem dan ook contact met ons op.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Mijn slot functioneert niet meer goed. Waar meld ik dit?

Alleen als u een serviceabonnement bij woonplus heeft kunt u dit aan ons melden:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

Als u geen serviceabonnement heeft, dan moet u het slot zelf (laten) repareren. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld iedere willekeurige slotenmaker inschakelen.

Ik wil graag een extra sleutel/pasje en/of tag van mijn parkeerplek/garage. Hoe regel ik dat?

Dit is niet mogelijk. Er word per plek 1 uitgifte gedaan.

Kan ik de post van mijn oude huuradres laten ophalen of opsturen door Woonplus?

Nee hier moet u zelf voor zorgen, u kunt via Post.nl regelen dat uw post wordt doorgestuurd naar uw nieuwe adres. Hier zijn wel kosten aan verbonden.