Servicekosten en verzekeringen
Veel gevraagd over Servicekosten en verzekeringen
Wat is de termijn om bezwaar aan te vragen voor afrekening of hoogte van de servicekosten?
Algemeen
Voor het bezwaar aanmaken tegen de afrekening of de hoogte van de service kosten geldt geen termijn.
Bij het uitvoeren van onderhoud hebben jullie schade aan mijn woning of spullen veroorzaakt. Hoe kan ik deze schade verhalen?
Algemeen
Is er tijdens werkzaamheden schade veroorzaakt door een van onze medewerkers of een door Woonplus ingeschakeld bedrijf? Dan verzoeken wij u binnen 24 uur contact met ons op te nemen.
Maakt u zo mogelijk foto's, geef een omschrijving van de schade en maak een schatting van het schadebedrag. Nadat u de schade bij ons heeft aangemeld nemen contact met u op.
Het melden van schade kan op verschillende manieren:
Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam
Heeft Woonplus haar woningen tegen storm- en brandschade verzekerd?
Algemeen
Woonplus heeft voor alle woningen een opstalverzekering afgesloten tegen verschillende soorten schade zoals storm en brand.
Stormschade:
- Van storm spreken we pas bij windkracht 8 of meer
- Bij schade aan uw inboedel kunt u alleen bij uw eigen inboedelverzekeraar een claim indienen. De schade aan opstal (onroerende goederen; geen inboedel) wordt natuurlijk wel door Woonplus verholpen.
Ik heb brandschade aan mijn woning. Wat moet ik doen?
Algemeen
Meld uw schade altijd zo snel mogelijk bij uw eigen inboedelverzekering!
Woonplus adviseert al haar huurders een inboedelverzekering af te sluiten.
Een inboedelverzekering is een verzekering waarmee je, zoals de naam het al zegt, schade aan of verlies van je inboedel kunt afdekken Hierbij kun je denken aan schade als gevolg van brand, inbraak, vandalisme of waterschade. Met de term inboedel bedoelen verzekeraars alle roerende zaken die tot je huishouden behoren. Dit zijn dus de spullen die niet vastzitten aan je huis, zoals tafels, stoelen, vloerbedekking, laminaat en uw televisie. Eigenlijk is de inboedel alles wat u bij een eventuele verhuizing mee kunt nemen. Zo hoort uw keuken niet tot de inboedel van het huis, maar al het keukengerei wel.
U dient de schade te verhalen bij de eigen inboedelverzekering!
Geen inboedelverzekering betekent dus géén vergoeding bij brand, inbraak, storm- en waterschade. Ook niet door Woonplus!
Wat is een Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren?
Algemeen
Als u geen AVP hebt en wel verantwoordelijk/aansprakelijk bent voor schade aan een ander, moet u dat geld uit eigen zak betalen. U kunt bijvoorbeeld per ongeluk iemand verwonden. Of eigendommen van uw buren beschadigen. Dan wordt dat best duur. De meeste mensen hebben niet zo veel geld achter de hand. Dat risico kunt u vaak financieel dus niet zelf dragen. Het slachtoffer is er dus de dupe van als u geen AVP heeft of voor een te laag verzekerd bedrag hebt gekozen.
Ben ik verplicht om een aansprakelijksheidsverzekering af te sluiten?
Algemeen
Nee, een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) is geen wettelijk verplichte verzekering. Woonplus is echter van mening dat iedereen een AVP moet hebben.
Ik ben mijn kaart voor de container kwijt, wat moet ik doen?
Algemeen
Een kaart voor de container is op te vragen bij de Gemeente Schiedam. Het telefoonnummer is 14010.
U kunt ook een nieuwe kaart aanvragen op: https://www.irado.nl/product/milieupas-voor-inwoners-gemeente-schiedam
Wat is mijn kale huur?
Algemeen
De kale huur van uw woning wordt ook wel de netto huur genoemd. Deze kunt u vinden op uw huurspecificatie.