Rookmelder

Veel gevraagd over Rookmelder

Mag ik zelf een rookmelder in mijn woning plaatsen?

Woonplus plaatst rookmelders in haar woningen. U hoeft deze dus niet zelf te plaatsen. Is dat nog niet het geval, neem dan contact op met onze Klantenservice:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

 

Mijn rookmelder is kapot. Vervangen jullie deze?

Ja, Woonplus vervangt kapotte rookmelders. Klik op reparatieverzoek en regel het direct.

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

Hoe test ik of mijn rookmelder nog goed werkt?

U kunt uw rookmelder testen met de testknop die op de rookmelder zit. Hou deze ongeveer 10 seconden ingedrukt. De rookmelder zal dan afgaan. Hierdoor weet u dat de rookmelder nog werkt. Werkt deze niet? 

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Mijn rookmelder maakt een piepend geluid om de paar minuten, wat moet ik doen?

Heeft u gekeken of de batterij vervangen kan worden? Kan dit niet, plaats dan een reparatieverzoek.


Online: klik op het reparatieverzoek van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Wat moet ik doen als de koolmonoxide melder af gaat?

Wat te doen bij een CO-alarm:
Blijf kalm en open deuren en ramen om de woning te ventileren. Stop het gebruik van alle brandstof verbrandende apparaten en schakel deze, indien mogelijk, uit. Verlaat de woning en laat daarbij alle deuren en ramen open. Bel het alarmnummer van de brandweer 0900-0904. Bij spoed 112.