Groot onderhoud

Veel gevraagd over Groot onderhoud

Wat is een Sociaal Plan?

Algemeen

Gaan wij uw woning slopen of vernieuwbouwen? Dan moet u verplicht verhuizen. Voor dit traject stellen wij samen met een bewonersgroep een Sociaal Plan op. In dit plan komen al uw rechten aan bod. Net als uw én onze plichten. Want die zijn er natuurlijk ook.  Het Sociaal Plan verschilt per project, maar baseren wij altijd op het Sociaal Statuut . Dit is gemaakt in samenspraak met de Huurdersbelangenorganisatie Woonplus (HOW). 

Ik moet verhuizen vanwege sloop of vernieuwbouw. Wat zijn mijn rechten?

Algemeen

Voor elk uitverhuistraject stellen wij een eigen Sociaal Plan op. Dit plan verschilt per project maar baseren wij altijd op het Sociaal Statuut. Is er voor uw project nog geen Sociaal Plan en wilt u wel al inzicht in uw rechten? Bekijk dan het Sociaal Statuut.

Kan een woningverbetering tot een huurverhoging leiden?

Algemeen

Ja, een woningverbetering kan tot een huurverhoging leiden. Voorbeelden zijn het aanleggen van een cv-installatie, plaatsen van dubbel glas of een plattegrondswijziging. Woningverbeteringen vinden meestal plaats tijdens renovatieprojecten. Vooraf worden huurders daar door Woonplus uitgebreid bij betrokken en over geïnformeerd. Daarnaast moeten u en en de andere bewoners (minimaal 70%) akkoord gaan met de werkzaamheden en de huurverhoging van de verbetering.

Regelen jullie vervangende woonruimte wanneer er groot onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd?

Algemeen

Dat hangt van uw persoonlijke situatie af. Voorafgaand aan groot onderhouds- en verbeterprojecten komen wij bij u langs om uw situatie te bespreken. We bepalen dan samen wat de beste oplossing voor u is.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het groot onderhoud. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Wij doen ons best om te zorgen dat onze werkzaamheden van de beste kwaliteit zijn. Bent u toch niet tevreden over de kwaliteit van het groot onderhoud? Dan kunt u dat melden aan de Projectmanager Onderhoud. Wie dat precies is verschilt per project en hoort u op het moment dat het project loopt.Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden zijn er voldoende momenten waarop u dit kenbaar kunt maken.

U kunt uw klacht ook direct melden. Wij vragen u om uw klacht zo volledig mogelijk te omschrijven, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Online: Klik op klacht melden.

Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam