Woningaanbod

Veel gevraagd over Woningaanbod

Wanneer word ik uitgenodigd voor een gesprek om meer gegevens aan te leveren bij de aanbieding van een woning?

U wordt uitgenodigd als:

  • U heeft voor uw huidige woning of vorige woning een huurachterstand tussen de 1- en 3 maanden. U heeft hiervoor (nog) geen betalingsregeling getroffen met de verhuurder;
  • U heeft voor uw huidige woning of vorige woning een huurachterstand van meer dan drie maanden.
  • U heeft een regeling voor de betaling getroffen;
  • Uit de gemeentelijke basisadministratie komen bijzonderheden naar voren, die aanleiding geven met u een gesprek aan te gaan;
  • Bij Woonplus staan overlastmeldingen over u geregistreerd;
  • U heeft een bewindvoerder, die de financiële zaken voor u regelt;
  • U staat geregisterd in het Regionaal Vangnet;
  • Een creditcheck maakt deel uit van het onderzoek. Dit is een onderzoek naar uw betaalbedrag.


Als wij op basis van uw informatie en het onderzoek besluiten dat u niet de geschikte kandidaat bent, wordt u de woning geweigerd. De weigering wordt onderbouwd en schriftelijk naar u gestuurd.

Waar vind ik het aanbod van huurwoningen van Woonplus?

U vindt het aanbod van sociale huurwoningen op aanbod

Waar vind ik de woningen die te huur worden aangeboden?

Klik op aanbod voor de vrijgekomen woningen op Woonnet-Rijnmond.

Kan ik reageren op alle woningen die worden aangeboden?

Klik op aangeboden woningen voor het antwoord op de site van Woonnet-Rijnmond.

Hoe vaak worden er huurwoningen aangeboden?

Klik op woningaanbod voor het antwoord op de site van Woonnet-Rijnmond.

Binnen welke termijn moet ik op een woning reageren?

Klik op termijn voor het antwoord op de site van Woonnet-Rijnmond.

Welke koopwoningen hebben jullie beschikbaar?

Klik hier voor het aanbod koopwoningen van Woonplus.

Mijn douchecabine heeft gebreken wat kan ik doen?

Een douchecabine wordt niet door Woonplus geplaatst, dit is voor de rekening van de huurder.