Voorinspectie

Veel gevraagd over Voorinspectie

Ik kan mijn afspraak voor het inleveren van de sleutels (eindinspectie) niet nakomen. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Wat houdt een voorinspectie in?

Algemeen

Na de huuropzegging ontvangt u hiervan per email een bevestiging en wordt een afspraak gemaakt voor de voorinspectie. Tijdens de voorinspectie bespreekt de Woonmakelaar (samen met de Opzichter) hoe u de woning op de laatste verhuurdag moet opleveren. U doet dat aan de hand van een checklist oplevering woning
U ondertekent met de Woonmakelaar het opnameformulier, waarvan u een kopie ontvangt.

Bekijk de video "Hoe lever ik mijn woning op?"

De Woonmakelaar maakt direct een afspraak voor de eindinspectie. Voordat deze plaatsvindt, heeft u de tijd om alle reparaties en opleverpunten indien nodig uit te voeren.


Dit kan op drie manieren:

1. U kunt de reparaties zelf vakkundig uitvoeren. Onze medewerker geeft u aanwijzingen en tips;

2. U laat op uw kosten de reparaties uitvoeren door een door uzelf gekozen aannemer;

3. Woonplus voert op uw kosten de reparaties uit.

Is er een lijst gemaakt van uw spullen toen u de woning in ging wonen? Dan wordt deze gebruikt om te controleren of alles wat erop staan nog (intact) in de woning zijn. Houd deze lijst ook bij de eerste controle bij de hand.

Ik ben het niet eens met wat er besproken is tijdens de voorinspectie. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

Goede service en dienstverlening vinden wij erg belangrijk. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat of dat u niet tevreden bent. Laat het ons weten. We zullen er alles aan doen om samen met u tot een oplossing te komen. Een klacht moet u schriftelijk indienen. Wij vragen u om uw klacht zo volledig mogelijk te omschrijven, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Klik op klacht melden.

Ik heb een afspraak voor een voorinspectie/eindinspectie en ik wil de afspraak graag verzetten. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Moet ik als huurder zelf aanwezig zijn bij de voorinspectie?

Algemeen

Ja, u moet hierbij aanwezig zijn.

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe moet ik de woning aan Woonplus opleveren?

Algemeen

Na de huuropzegging ontvangt u hiervan een bevestiging en vindt de voorinspectie plaats. Tijdens de voorinspectie bespreekt de Woonmakelaar hoe u de woning op de laatste verhuurdag moet opleveren. U doet dat aan de hand van een checklist. Deze vindt u tevens bij de per post verstuurde bevestiging van de huuropzegging.
U ondertekent beiden het opnameformulier, waarvan u een kopie ontvangt kopie.

Bekijk de video  "Hoe lever ik mijn woning op?"

De Woonmakelaar maakt direct een afspraak voor de eindinspectie. Voordat deze plaatsvindt, heeft u de tijd om alle reparaties en opleverpunten uit te voeren.
Dit kan op drie manieren:

  • U kunt de reparaties zelf vakkundig uitvoeren. Onze medewerker geeft u aanwijzingen en tips;
  • U laat op uw kosten de reparaties uitvoeren door een door uzelf gekozen aannemer;
  • Woonplus voert op uw kosten de reparaties uit.

Is er een lijst gemaakt van uw spullen toen u de woning in ging wonen? Dan wordt deze gebruikt om te controleren of alles wat erop staan nog (intact) in de woning zijn. Houd deze lijst ook bij de eerste controle bij de hand.

De eindinspectie
Blijkt uit de eindinspectie dat u reparaties, veranderingen of verwijderingen niet of niet goed genoeg heeft uitgevoerd? Dan brengen wij hiervoor een bedrag in rekening. Een overzicht van de bedragen vindt u terug in de prijslijst prijslijst rekening huurder.
Het bedrag dat u moet betalen staat vermeld op het opnameformulier. Dit wordt in rekening gebracht bij de eindafrekening.
Verder beoordelen we of de woning, de tuin, het balkon en de berging schoon, netjes en leeg zijn.

Ook neemt de Woonmakelaar de meters op van het gas, licht en water. Alle sleutels worden dan ook in ontvangst genomen.
Let op, hierna heeft u geen toegang meer tot de woning of tot uw brievenbus.

Wacht op de eindafrekening
Als u iets terug moet betalen of ontvangen, dan krijgt u dit bedrag binnen vier tot 6 weken na de oplevering. Dit kan bijvoorbeeld een bedrag zijn bij vroege opzegging. Het zou ook een tegemoetkoming voor zelf aangebrachte voorzieningen kunnen zijn. Of voor kosten voor reparaties of herstelwerkzaamheden.

Klik hier voor de checklist

Er is niemand op de voorinspectie verschenen, wat nu te doen?

Algemeen

Heeft u een kaartje in de bus gevonden? Daar staat op wie er bij u langs is geweest. 

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.